2008-09-12

SoftKey Revealer

Jeg skrev nettopp et innlegg om programmet GameKey Revealer. Det er et av de få innleggene som har fått kommentarer, så jeg antar at det var et av tipsene mine med størst nytteverdi. Nå viser det seg at mennene bak har laget enda et program som heter SoftKey Revealer, som fyller det tomrommet som var igjen etter GameKey Revealer; seriøs programvare.

Programmet søker gjennom datamaskinen din og finner programvare du har installert og nøklene til dem. Det er altså ikke noen ulovlige prosesser involvert; slik jeg ble "anklaget" for i innlegget om GameKey Revealer.

Programvare er som oftest langt dyrere enn spill. Det finnes programvare jeg vet om som koster rundt ti tusen dollar for en lisens (jeg kødder ikke), og ingenting er mer irriterende enn å ha mistet nøkkelen til dyr programvare. Du eier sikkert ikke en lisens på et så alvorlig program som Boujou, men jeg tipper du har noen lisenser på Microsoft Office og annen litt billigere programvare liggende. I tilfeller der du har installert programvare og så mistet nøkkelen kan dette være redningen din.

Ingen kommentarer: